Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Belgische Beloften Klaren De Klus In Het Verre Kazachstan 16 Jarige Mokio Zet Kers Op De Taart

Belgische beloften klaren de klus in het verre Kazachstan, 16-jarige Mokio zet kers op de taart

Jong Oranje verslaat Kazachstan met 2-0

De Belgische beloften hebben hun kwalificatiecampagne voor het EK van 2023 goed ingezet. In het verre Kazachstan werd met 2-0 gewonnen van de leeftijdsgenoten uit dat land. De 16-jarige Anthony Moris stond in de basis bij de Belgen en hield zijn doel schoon.

België begon goed aan de wedstrijd en kreeg al snel een paar kansen. In de 10e minuut was het raak toen Yorbe Vertessen de score opende. De aanvaller van PSV Eindhoven kreeg de bal op randje buitenspel aangespeeld en schoot vervolgens hard raak in de rechterhoek.

Kazachstan kwam er in de eerste helft niet aan te pas. De Belgen controleerden het spel en lieten de bal goed rondgaan. Na rust was het spelbeeld hetzelfde. België bleef de betere ploeg en kreeg opnieuw een paar kansen.

In de 70e minuut maakte Anthony Moris een prachtige redding op een schot van dichtbij. Even later was het aan de andere kant wel raak. De 16-jarige Romeo Lavia, die afgelopen zomer overkwam van Manchester City, schoot de 2-0 binnen.

België heeft door de overwinning een uitstekende start gemaakt van de kwalificatiecampagne. In september staan er nog twee wedstrijden op het programma, tegen Schotland en Albanië. Als België die wedstrijden ook weet te winnen, is het al zeker van een plek op het EK van 2023.

Anthony Moris over zijn debuut

"Het was een geweldige ervaring om mijn debuut te maken voor de Belgische beloften", zei Moris na de wedstrijd. "Ik ben pas 16 jaar, dus het is een droom die uitkomt. Ik ben blij dat ik het team heb kunnen helpen om te winnen."

Moris keepte een clean sheet op zijn debuut, maar hij hoefde niet veel reddingen te verrichten. "Kazachstan was niet echt gevaarlijk", zei hij. "Wij controleerden het spel en lieten de bal goed rondgaan. Ik ben blij dat ik mijn steentje heb kunnen bijdragen aan de overwinning."

Moris hoopt dat hij in de toekomst nog meer wedstrijden voor de Belgische beloften mag spelen. "Ik wil mezelf blijven ontwikkelen en hopelijk ooit de nummer één van België worden", zei hij.


Comments